tisdag, september 5

Mjölken är inköpt och kaffet skall snart smaka. Försöker tvätta lite samtidigt men två av tumlarna har gått sönder och därmed har tvättstugan förvandlats till en krigszon där det gäller att snabbt som ögat lägga vantarna på det stora torkskåpet innan någon läskig tant hinner före. Jag tror jag blev förkyld inatt. Hosta pågick. Och nu driver jag omkring i en slags febrig fantasivärld där jag har camoflagekläder och en läcker liten hjälm med löv på huvudet. Jag lurpassar bakom en tvättmaskin, redo att kasta mig över skåpet ifråga. Jag behöver nog det där kaffet nu för att bli människa igen.

Skolan slutade att vara stimulerande redan tredje dagen. Tyvärr. Jag hade verkligen behövt lite action på det planet. Det hjälper mig att vara en trevlig, social och harmonisk individ som orkar förstå och bry sig. Nu har jag förvandlats till en hopplös rebell utan något egentligt mål (bortsätt från meningslösa torkskåp). Det kan ändra på sig. Bilderbokstanten har gjort sitt nu och nästa föreläsning kan omöjligt vara lika illa.