tisdag, september 12

Varför ska allt alltid upprepa sig. Mina ex har fått nippran allihop och ska kontakta mig, träffa mig eller till och med hota med att ta livet av sig om jag inte vill ge en chans till. Det har blivit så mycket att jag har fått ryggskott. Nu har tydligen den suicidale av mina ex kommit på bättre tankar och ser mig som en "syster" som man ska hjälpa och ge goda råd istället. Sådär huxflux. Exempelvis så ska jag försöka släppa kontrollen och sluta vara så fixerad vid mina prestationer i skolan och på jobbet. Ha! Kommer inte att hända! Inte konstigt att det tog slut! Vad de andra har sagt tänker jag inte skriva om här, men kontentan av alltihopa är att jag har fått ett ganska tungt samvete. För även om jag helt plötsligt är ämne för utelandet av goda råd så är det tydligen så att om jag bara skärpte mig så skulle jag kunna göra dessa olyckliga individer lyckliga igen. Det fungerade förvisso inte då, när vi var tillsammans, men nu ska det plötsligt gå alldeles utmärkt.

Jag vill inte.