fredag, oktober 6

De ringde från jobbet och sa åt mig att stanna hemma. De sa åt mig att ta det lugnt, vila och plugga lite lagom mycket. De utryckte sin oro över mina långa dagar och min hälsa. Jag är frisk nu så det är lugnt, men de envisades. Får tacka och ta emot, men fritid är inte riktigt min pryl för tillfället. Inte mycket annat att göra än att åka hem efter praktiken. Fredagar är korta dagar i slolan. Städade. Fortsatte med min "Hello Bajen" teckning - Hello Kitty goes Hammarby, ett LooLottskt projekt. Ett mycket framgångsrikt sådant. Började med skissen i skolan och barnen blev alldeles till sig över mina prestationer på pappret. Så pass att två bekännde att om det inte vore för deras gårdare till morsor så vore de grönvita. Där ser man! Att sätta sig i en grupp med barn och rita (iaf om man är duktig) har visat sig ett av de bästa sätten att bli accepterad och nu också detta! Men kvällen är ung och fortfarande mycket tid att ta kål på.