onsdag, oktober 4

Klippte just håret. Inte mycket, bara de sönderfärgade topparna. Sattsar på långt hår så jag kan få till en rejäl knut i nacken lagom tills jag får min första klass. Var för övrigt fröken igår, själv med Kat. Det gick över all förväntan och jag hade riktigt kul, trots febern. Jag skötte det galant och barnen överöste mig med kramar när skoldagen var slut. Nu vill de inte att jag ska lämna skolan och mitt självförtroende på frökenfronten har växt sig större. Jag vill inte heller lämna skolan för att återinfinna mig på LHS. Det går så naturligt med barnen och jag trivs med att rätta, dricka kaffe i lärarrummet, hitta på bus och kämpa igenom tiotalsövergångar i addition och subtraktion med ungarna. På LHS är frustrationen över de vuxna studenterna och, eh, det mesta, ofta så stort att det får mig totalt alienerad. Det finns mycket att säga om min praktikplats också, det är mycket konstigt som pågår. Jag försöker få ett grepp om hur mycket som är montessoripedagogik och vad som är annat. Inte helt lätt eftersom jag aldrig har begripit mig på Montessori. Men här hör jag hemma. Här gör jag nytta.